PROGRAMY – metody , sposób postępowania przy zdobywaniu wiadomości i umiejętności.
Metody i formy pracy stosowane w przedszkolu zapewniają wychowankom atrakcyjny,twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.
Są one oparte na metodyce wychowania przedszkolnego.
METODY CZYNNE
# metoda samodzielnych doświadczeń
# metoda kierowania własna działalnością dziecka
# metoda zadań stawianych dziecku
# metoda ćwiczeń utrwalających
METODY OGLĄDOWE
#obserwacja i pokaz
#osobisty przykład nauczyciela
#udostępnianie sztuki-dzieła plastyczne
#przedstawienia teatralne
#ilustrowane artystycznie utwory literackie
#koncerty muzyczne
METODY SŁOWNE
#rozmowy
#opowiadania
#zagadki
#objaśnienia i instrukcje
#metody żywego słowa
Program,na którym pracujemy ma na celu wspieranie rozwoju dziecka i zachęcanie do rożnego typu aktywności,takich jak:
*aktywność społeczna
*aktywność lingwistyczna
*aktywność poznawcza
*aktywność artystyczna
*aktywność ruchowa i zdrowotna
Wybór metody nauczania zależy od celów zajęć, wieku dzieci, poziomu ich wiedzy, bazy dydaktycznej przedszkola oraz preferencji nauczyciela.
Codzienna praktykę pedagogiczną nauczyciele wzbogacają korzystając z:
Metody Dobrego Startu -prof. Marty Bogdanowicz
Metodyki nauczania matematyki wg prof. Edyty Gruszczak-Kolczyńskiej
Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Metody pracy z grupą „Klanza”
Metody wprowadzania dziecka w świat pisma-Ireny Majchrzak
Metody symultaniczno-sekwencyjnej – prof.Jagody Cieszyńskiej
Metody Gimnastyki Twórczej-R.Labana, K.Orfa, A.M. Kniessów
Pedagogiki Zabawy