PROGRAMY – metody , sposób postępowania przy zdobywaniu wiadomości i umiejętności.

Metody i formy pracy stosowane w przedszkolu zapewniają wychowankom atrakcyjny,twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.

Są one oparte na metodyce wychowania przedszkolnego.

METODY CZYNNE

# metoda samodzielnych doświadczeń

# metoda kierowania własna działalnością dziecka

# metoda zadań stawianych dziecku

# metoda ćwiczeń utrwalających

METODY OGLĄDOWE

#obserwacja i pokaz

#osobisty przykład nauczyciela

#udostępnianie sztuki-dzieła plastyczne

#przedstawienia teatralne

#ilustrowane artystycznie utwory literackie

#koncerty muzyczne

METODY SŁOWNE

#rozmowy

#opowiadania

#zagadki

#objaśnienia i instrukcje

#metody żywego słowa

Program,na którym pracujemy ma na celu wspieranie rozwoju dziecka i zachęcanie do rożnego typu aktywności,takich jak:

*aktywność społeczna

*aktywność lingwistyczna

*aktywność poznawcza

*aktywność artystyczna

*aktywność ruchowa i zdrowotna

Wybór metody nauczania zależy od celów zajęć, wieku dzieci, poziomu ich wiedzy, bazy dydaktycznej przedszkola oraz  preferencji nauczyciela.

Codzienna praktykę pedagogiczną  nauczyciele wzbogacają korzystając z:

Metody Dobrego Startu -prof. Marty Bogdanowicz

Metodyki nauczania matematyki wg prof. Edyty Gruszczak-Kolczyńskiej

Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Metody pracy z grupą „Klanza”

Metody wprowadzania dziecka w świat pisma-Ireny Majchrzak

Metody  symultaniczno-sekwencyjnej – prof.Jagody Cieszyńskiej

Metody Gimnastyki Twórczej-R.Labana, K.Orfa, A.M. Kniessów

Pedagogiki Zabawy