ORGANIZACJA POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU

DZIEŃ RÓŻNYCH AKTYWNOŚCI

Witamy w przedszkolu od godziny 7.00, przed śniadaniem;

Dziecko;

1.Jest aktywne w zakresie organizacji swojego czasu-podejmuje zabawy wynikające z własnej aktywności, zgłasza propozycje działań, nawiązuje i uczy się podtrzymywać przyjazne relacje z rówieśnikami, rozwija umiejętności interpersonalne, usamodzielnia się w organizowaniu miejsca zabawowo-edukacyjnego w kącikach zainteresowań lub wspólnie z nauczycielem.

2.Wzmacnia i rozwija swoje możliwości poznawcze, uzdolnienia poprzez propozycje planowane przez nauczyciela, indywidualne lub z małym zespołem dzieci.

3.Rozwija sprawność ruchową podczas ćwiczeń  porannych,  improwizacji  ruchowo- tanecznych.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Od godziny 8.45 do 9.15 – czynności, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania, śniadanie;

    Dziecko;

  uczy się samodzielności, poznaje różne propozycje smakowe, uczy się kultury bycia przy stole ,

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Od godziny 9.15, zajęcia, oferta zabawowo-edukacyjna w oparciu o podstawę wychowania przedszkolnego, planowana i  organizowana przez nauczyciela;

Dziecko;

1.Odkrywa i kreuje rzeczywistość w aktywnym działaniu.

2.Doświadcza nowych informacji i działań praktycznych, zaspokaja swoją ciekawość poprzez zadawane przez siebie pytania.

3.Nabywa poczucie własnej wartości, dostrzega swoje wielorakie możliwości, doświadcza zaufania do otaczającej rzeczywistości.

4.Bogaci i rozwija swoje zainteresowania, aktywność zabawową i twórczość dziecięcą.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Od godziny 10.30 do 12,00 zajęcia na powietrzu przy sprzyjających warunkach pogodowych;

Dziecko;

1.Zaspokaja potrzebę ruchu w ogrodzie przedszkolnym, lub podczas spacerów, wycieczek tematycznych.

2.Dokonuje swobodnego wyboru aktywności ruchowej, realizuje swoje zainteresowania poprzez bezpośredni kontakt z przyrodą, uczestniczy w zabawach, grach indywidualnych i zespołowych, w projektach edukacyjnych organizowanych przez nauczyciela, 3.Uczy się akceptować i szanować wybory innych.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Od godziny 12,00 do 12.30,czynności, zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu. O godzinie 12.30 do 13.00,jest obiad;

Dziecko;

1. Kształtu je nawyki kulturalne, doświadcza samodzielności podczas posiłków, poznaje zasady racjonalnego żywienia.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Od godziny 13,00 do14.30, odpoczynek poobiedni;

Dziecko;

1.Odpoczywa podczas słuchania czytanych lub słuchanych bajek, opowiadań, piosenek, kołysanek, muzyki relaksacyjnej lub poważnej proponowanych przez nauczyciela.

2.Uczy się rozładować stres ,zmęczenie dziecięce, regeneruje siły,

3.Pod opieką nauczyciela doświadcza spokoju i wyciszenia.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Od godziny 14.30 do 15,00,czynności,zabiegi higieniczne, przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek;

Dziecko;

1.Kształtuje nawyki kulturalne, doświadcza samodzielności podczas spożywania posiłków, doświadcza nowych smaków.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Od godziny 15,00 do 17.30,zabawy popołudniowe;

Dziecko;

1.Dokonuje swobodnego wyboru aktywności, realizuje swoje zainteresowania, uczestniczy w zabawach indywidualnych i zespołowych, grach stolikowych kącikach tematycznych.

2.Bierze udział w zajęciach wyrównawczych, stymulacyjno-kompensacyjnych, ćwiczeniach gramatycznych, słownikowych.

Żegnamy przedszkole o godzinie 17.30,jutro znowu się spotkamy.